Ben jij de senior adviseur externe communicatie die BKR helpt om planmatig en stevig naar buiten te treden? Door impactvolle verhalen te vertellen over de maatschappelijke opgave waar BKR voor staat en hoe zij die rol vervullen? Dan ben ik op zoek naar jou!
Je adviseert op strategisch niveau over de kernthema’s die zich focussen op verantwoorde kredietverlening en voorkomen van problematische schulden. Daarnaast adviseer je collega’s op actuele dossiers van BKR en haar stakeholders en bij communicatievraagstukken. Jouw bevindingen vertaal je naar een heldere communicatiestrategie en -aanpak die je vervolgens samen met je collega’s en externe bureaus uitvoert. Als oplossingsgerichte adviseur schaak je op veel borden tegelijk en weet je hoofd- en bijzaken te scheiden. Op een constructieve manier denk je mee, ook wanneer dat niet expliciet wordt gevraagd. Je vinkt strakke deadlines af, zoekt met veel stakeholders afstemming, hebt oog voor diverse belangen en vindt de juiste mensen in je netwerk om mee samen te werken. In je aanpak ben je glashelder.
Je werkt actief mee in de operatie en beheerst een breed palet aan expertises binnen het vakgebied corporate communicatie, met name op het gebied van Public Relations en woordvoering. Je bent het aanspreekpunt voor mediarelaties en persoptredens, issuemanagement- en crisiscommunicatie en klantcommunicatie. Je kent het medialandschap goed en weet wat journalisten van je nodig hebben om tot een goed verhaal te komen, zodat je hen goed kunt voorzien van relevante informatie.
Samen de reputatie van BKR versterken
Het doel is om de reputatie van Stichting BKR te beschermen en te versterken, door van alle collega’s ambassadeurs te maken en door open & transparant te communiceren naar de klanten, stakeholders en de maatschappij als geheel.
Wat ga je doen?
Je bent hét aanspreekpunt voor journalisten en de media en begeleidt bestuurders en boegbeelden van BKR bij interviews. Dit is zowel reactief als proactief.
De afdeling Communicatie & Marketing (4 FTE) bouwt samen met BKR-collega’s aan vertrouwen in en voorkeur voor Stichting BKR. We gaan voor een goede reputatie, sterk merk en een onderscheidende marktpositie in verbinding met stakeholders. Het team voert de regie over alle communicatie van Stichting BKR. Ze overzien het volledige stakeholderveld, kijken van buiten naar binnen en zijn tegelijkertijd proactief, oplossingsgericht en staan met hun voeten in de klei. Ze maken de communicatieplannen, adviseren collega’s en zijn het creatieve brein achter verschillende content marketing campagnes en schuwen het niet om de handen uit de mouwen te steken om impact te maken bij de diverse stakeholdergroepen. Of het nu gaat om het schrijven van een inspirerend en verbindend intranetbericht voor alle medewerkers in coronatijd of een vlijmscherp persbericht om publiciteit mee te genereren. Stichting BKR staat middenin de maatschappij en communiceert dus met een grote diversiteit aan stakeholders: van medewerkers, klanten en media tot koepelorganisaties, belangenorganisaties en overheid.
Over BKR
Stichting BKR (Bureau Krediet Registratie) werkt sinds 1965 aan een gezond financieel Nederland. Wij hebben als non-profit stichting het maatschappelijk doel om te helpen te voorkomen dat mensen meer lenen dan de koopkracht dat toelaat. In ons Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) beheren wij alle kredietgegevens in Nederland. Kredietaanbieders melden aan ons elke lening die zij verstrekken waardoor wij een adequaat overzicht hebben van alle leningen en het betaalgedrag daarop. Met ons CKI bieden wij kredietaanbieders inzicht in alle lopende leningen en de betaalgeschiedenis. Kredietaanbieders besluiten mede op basis van onze data wat zij verantwoord achten om uit te lenen.
Kortom: Stichting BKR bevordert het financieel welzijn van alle Nederlanders
Daarnaast ondersteunt Stichting BKR o.a. bij fraudepreventie en geven wij organisaties en gemeenten diverse en innovatieve handvaten om te voldoen aan geldende wet- & regelgeving in het kader van schuldhulpverlening. Stichting BKR werkt nauw samen met ministeries, gemeenten, schuldhulpverleningsinstanties en kredietaanbieders.
Tiel
Spreek met Laura Meeder, gespecialiseerd in de bemiddeling van ervaren en gedreven professionals in Marketing, Communicatie en Sales in Nederland en Curaçao
Bezoekadres Utrecht
Zadelstraat 43-Bis
3511 LS Utrecht
Telefoon: +31 6 42 56 32 24
Email:
Website:
LinkedIn:
©2022 Meeder Match | Alle rechten voorbehouden | KvK: 85522449 | Privacy Statement